BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ZİHİNSEL ENGELLİLERİN E-EĞİTİMİNDE KULLANILMASI

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ZİHİNSEL ENGELLİLERİN E-EĞİTİMİNDE KULLANILMASI VE ÖRNEK BİR UYGULAMA GELİŞTİRİLMESİ 
YÜKSEK LİSANS TEZİ 
İbrahim ARUK  

ÖZET

Engelli kişilerin eğitimleri, engelli olmayan insanların eğitiminden daha fazla uzmanlık gerektirmektedir. Birebir eğitimin kesinlikle uygulanması gerekli olan engelli eğitimi; okul, öğretmen, araç-gereç ve bilgi bakımından sıkıntılar yaşamaktadır. Bilişim Teknolojilerinin “E-Eğitim” ortamı her yerde her insana ulaşan yapısı sayesinde, yukarıda sayılan sorunların en aza indirgenmesi, fazladan harcanan maliyet ve zamanın kazanılması, eğitimin mekândan bağımsız bir hale getirilerek engellinin eğitiminde daha hızlı bir gelişim sürecinin yaşanmasına imkânlar sunmaktadır. Bu imkânların engelli insanlara ulaştırılması için, öncelikle amaca hizmet edecek sistemlerin kurulmasını ve bu sistemleri kullanacak olan yöneticilerin, öğretmenlerin ve ailelerin bilgilendirilmesini gerektirmektedir.

 Bu çalışmada, amacımız Zihinsel Engelliler İçin E-Eğitim Uygulaması yaparak eğitimin daha kolay, daha az masraflı, daha kısa bir sürede, daha zevkli ve daha verimli bir hale gelmesini sağlamak, aynı zamanda zihinsel engellilerin eğitiminin teknoloji ile birebir ilerlemesine yardımcı olmaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder